søndag 27. november 2011

Thanksgiving 2011



Første lørdagen etter Thanksgiving  har vi alltid en stor middag.
I år var vi 15 til bords og jeg klarte å servere 5 retter med vente- og hvilerett.
Denne middagen begynte som en tradisjonell amerikansk thanksgiving middag med kalkun og stuffing, sweetpotatoe pie osv, men etter en middag på en finere restaurant i Oslo for 11 år siden utfordret jeg meg selv til å lage en flereretters middag og at maten var ferdig på tallerkenene når rettene ble servert.
Dette er første gang jeg har tatt bilde av maten ellers har jeg en bok hvor jeg har skrevet ned alt sammen.

Venterett 
Toast med urtekremost og løyrom
Möet & Chandon champagne

Forrett 1
Gratinert hummer
Möet & Chandon champange
Den jeg sparte på for å kunne ta bilde av var det noen som dessverre spiste opp:( men den ligner veldig på denne, men penere dandert


Forret 2
Kremet skaldyrsuppe med
Kamskjell, blåskjell, hummer, breiflab og laks
Möet & Chandon Champagne

Forret 3
Confit de Canard, med grønnebønner og syltet løk
Tommasi Ripasso Valpolichella

Hvilerett
Hylleblomst slush

Hovedrett
Kyllingbryst rullade med parmaskinke, basillikum, mozzerella pakket inn i kyllingfarse men pesto og trøfler
Rødløk, rødkål og pære kompott med aspargess og romanesko
Tommasi Ripasso Valpolichella

Dessert
Hvitsjokolade pannacotta med pasjonsfrukt, brownie med pecan og kokos toffee og 23 karat bladgull, vanilje is med jordbær og bringebær coulis
kaffe avec


Oppskrifter kommer etterhvert i matbloggen.


2 kommentarer:

  1. Så koselig at du ville være med i min lille give away :-D
    Håper du har en god 1.advent!
    Litt av en meny du stellte i stand gitt, tenker det smakte ja ;)
    Og i går kom badeteen i posten foressten! Gleder meg til å prøve...

    Klem Karianne

    SvarSlett
  2. Kjære folk! Hvilken meny! Herlighet så flink du er :) Jeg hadde ikke sagt nei til noe sånt!

    Fabelaktig start på uken til deg.
    Vi kom hjem fra Svigers nå og er fullstappet av pinnekjøtt :)

    klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...