søndag 5. oktober 2014

Hurra MiniMeg har blitt 7 år

MiniMeg fylte 7 år i dag, hipp hurra!!!
Denne dagen har hun gledet seg til, en liten bursdagsfeiring med sine søsken samt mor og far.

Mor har vært opptatt med å sy kjole og skjørt til jenta si og glemte seg helt bort så jeg fikk ikke bakt noe kake kvelden før.


Løsningen ble å ile til Mors kafe for å kjøpe to kakestykker før hun våknet.
Jeg rakk det og bustehode våknet til bursdagssang, hennes favoritt frokostblanding og kakestykkene, 
Det ble litt baking allikevel, hun ville gjerne ha cupcakes og chocolatechip cookies til bursdagsfeiringen og så klart måtte vi lage det.
Veslemor er en god hjelper på kjøkkenet og elsker å bake, problemet er at hun er et rotehode som sin mor og kjøkkenet blir ofte bombet
Her står hun i den nye kjolen jeg har laget til henne og venter på at jeg også skal bli klar og helst slutte å ta bilde, så vi kan pynte ferdig til selskap. 
Jeg følte meg litt som Maria i Sound of Music da jeg laget denne kjolen, for de av dere som har sett den så tenker jeg på scenen hvor hun synger My favorite things og holder i gardinene som blir til lekeklær til barna. He he he, denne kjolen er sydd av en gardin rest av silke som jeg har hatt liggende en stund. Enkle mønster på tyllskjørt finner du HER
Her har hun fått på et silkebånd rundt midjen og pynter ferdig en av kakene, Vi har pyntet med stæsj fra Festfabrikken. Piñataen er til pynt for øyeblikket, men den skal brukes når hun har barnebursdag til uken og den gleder hun seg veldig til for storesøster hadde en slik bursdag hun også.
Jeg synes kanskje kjolen er stiligere uten silkebåndet og tyllskjørtet er et løst skjørt og kan bukes utenpå kjolen.
De neste bildene er bare hva vi har laget av godter.
Chocolatechip cookies med kokosflak, oppskrift HER
Sjokolade cupcakes med magnoliabakery type krem.
Med litt veiledning og hjelp av meg har hun laget rosene på cupcakeene, de to bakerste har jeg laget helt alene, klapper meg selv på hodet, he he he ;)
En liten hjertekake til mammas lillegull.





6 kommentarer:

  1. ser ut som frøkna fikk en fin bursdag :) koselige bilder og du verden for en fin kjole du har sydd.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Bente:) Tror hun koste seg med forberedelsene og fest.

      Slett
  2. Så fin jente!
    Gratulerer;)
    Og så mye herlig bakst!! Flinke:)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...