mandag 29. september 2014

Når tiden ikke strekker til er det ok med halvfabrikata

Sponset innlegg
Livet som alenemor er ikke noen dans på roser, rekke jobb, rekke SFO og rekke å lage middag.
Ja, jeg blogger om mat og lager maten helst fra grunnen av, men noen ganger strekker ikke tiden til og finner jeg anstendig halvfabrikata tester jeg dem gjerne ut.
Go Green har kommet med grytebaser uten tilsatt salt, vegetarisk og er melk- og laktosefri.
I dag har jeg forsøkt 2 forskjellige produkter, Texas stew og Mexican chili
Texas Stew laget jeg til de to yngste og meg, Det står at man kan tilsette 300 gram kjøttdeig eller spise den helt vegetarisk.
Jeg brukte en pakke med kjøttdeig på 400 gram, spare 100 gram jeg ikke vet hva jeg skal bruke til, næ da bruker man hele pakken, mer mat på den måten også.
Det står på pakken at du kan salte og servere brød til.
Vi droppet saltet, jeg synes at det var nok smak av grønnsakene i grytebasen så trengte ikke det, selv barna savnet ikke salt. Det kan jo også ha noe med at jeg serverte gryten med tortillachips
 
 Det står at hver pakke inneholder 4 porsjoner, men hos oss hold det bare til 15 åringen, 6 åringen og meg. Hadde vi hatt brød til kan det hende  at vi hadde spist mer brød og da kanskje holdt til 4.
Eldstemann er i Oslo og besøker en venninne og 18 åringen var på fotballtrening så han fikk Mexican chili gryte etter trening.
Jeg brukte chorizopølse i denne gryten som i tillegg er en chili merke sterkere enn den forrige som bare var en chili merke sterkt.
Det sto at man skulle 350 gram pølse, men fotballspilleren fikk bare 100 gram og han fikk i seg hele gryta.
Hadde vi spist disse basene rent vegetarisk uten å legge til noe ekstra hadde det ikke vært nok til oss, 
men med fyllstoff som brød og ris burde det være plenty.
Bruker du bønner istedenfor kjøtt har du masse mat.
Årsaken til at vi ikke haddde ris til var at det tar ca. 20 min å lage og disse grytebasene med tilsatt kjøttdeig eller pølse skal du kunne lage middag på 5 minutter og derfor ferdig kjøpt tortillachips. 
Jeg må nok innrømme at jeg kommer helt sikker til å bruke disse igjen når tiden skorter på, men med en middagsplan som vi har hvor vi ikke spiser det samme på noen uker, blir det nok ikke med det samme. Grytebasene var gode med mye smak av grønnsaker.

Grytebasene har jeg fått i posten, men resten har jeg kjøpt inn selv.
Ha en fin dag:)



2 kommentarer:

  1. Flink du Liza!
    Og det der så jo kjempegodt ut:)

    Kan ikke du lage ukesplaner med middager da? Jeg finner ALDRI på hva vi skal ha til middag... :(

    God natt! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Da har jeg begynt med en liten plan:)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...