lørdag 18. oktober 2014

Liker dere punsjboller?

Ja ja, da er det salg av kakebokser igjen.
Turnforeningen til minstemann samler inn penger ved å selge kakebokser. 
Vi måtte hente 10 kakebokser og får en faktura på kr 600,- så er det opp til oss om vi selger boksene til kr. 60,- eller ikke.
Tjen 7350,- står det bak på boksene, om dere er 25 personer og selger 14 bokser hver kan man tjene 7350,- uten risiko. Det vil si at turnforeningen tjener kr. 21,- pr. boks.
Nå vet ikke jeg hvor mange bokser turnforeningen har tatt inn og hvis man tjener mer om man selger flere bokser. 
Jeg synes det er vanskelig å selge disse kakeboksene og spesielt den sorten jeg har avbildet øverst, Pappas Punsjboller. Det er ikke mange som liker punsjboller eller tar jeg helt feil.

Liker dere punsjboller?
Mormors doble sjokoladeflarn er enklere å selge, det virker som om det er noe folk i alle aldre liker. 
Ja, for vi fikk bare to sorter og jeg har på følelsen at jeg vil bli sittende igjen med de fleste boksene med punsjboller og her i huset går de ikke akkurat ned på høykant, barna tok en liten bit av hver sin og la den fra seg.

Hvor mange dører må vi ringe på for å bli kvitt punsjbollene?
Nå er det jo ikke mange bokser vi måtte kjøpe og som nevnt tidligere står vi fritt til å selge dem.

Det var nesten slik at jeg vurderte å foreslå at turnforeningen kunne beholde boksene og så kunne de få kr. 210,-. Heldigvis er det bare minstemann igjen og jeg føler vel at vi må gjøre en liten innsats for foreningen. Men det var en gang da de tre eldste var aktive på flere fronter og vi skulle selge lodd, kakebokser, rabattkort, ullprodukter osv. Jeg må innrømme at da gikk det en kulevarmt i heimen.
En ting hadde vært om vi var fikk hver våre områder å selge på, men nei, alle de andre barna solgte jo i samme området. Spesielt i skole sammenheng, det var nok mange familiemedlemmer som kjøpte lodd og diverse ting og mange familier som kjøpte og ble sittende med en god del man ikke trengte.

Jeg forstår jo at de forskjellige klubbene og foreningene trenger penger, men er det ikke derfor vi betaler treningsavgifter og årskontingenter?

Er det veldig arrogant av meg å si at kan vi ikke heller betale de 210 kronene og slippe å selge kakebokser?
Billigere med å betale 210,- enn 600,- og så slipper vi alle søtsakene som ingen av oss liker og ikke minst unødige kalorier.



4 kommentarer:

  1. har faktisk aldri smaket på de punsjbollene der. Det er bare det siste året vi har bodd i rekkehus at vi har fått unger på døren som selger for forskjellige sportsklubber, og da har vi kjøpt kokosboller og doruller.
    Ser for meg at det blir litt mye, spesielt med flere barn! Hadde nok foreslått å betale 210 kr jeg og :-p

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar, ikke lett dette her for man vil jo ikke virke sutrete.
      Ha en fin helg
      Klem
      Liza

      Slett
  2. Kjenner jeg blir litt irritert jeg - at de i det hele tatt sender med dere disse punchbollene. Jeg hadde tatt de med tilbake til turnforreningen, og sagt at jeg ville byttet de i noe som går an å selge. Og anbefalt de å ikke ta de inn flere ganger, med mindre noen etterspør de spesifikt.

    En idè for deg, kan jo være å ta med på jobb og prøve å selge der?
    Jeg fikk solgt ganske så mange lodd for Strilaringen (folkedans) på gamlejobben min. Kanskje lettere med lodd enn med kaker... Har aldri hatt kakeselgere på døren, men skjer det så blir det ikke kjøpt noe. Ingen av oss som spiser noe særlig med kaker.

    Håper du finner en overkommelig løsning ;)
    Klem fra Christine

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar, ja jeg får vel forsøke å bli kvitt dem på en eller annen måte.
      God helg på deg
      Klem
      Liza

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...