mandag 24. oktober 2011

Stoler fra min hvite periode

Stoler fra kjøkkenet og spisestuen
Stolen til venstre arvet mannen min fra sin farmor i 2002 og den var gammelrosa, 6 gammelrosa stoler og et gammelrosa bord, det var ikke helt meg. Jeg ville ha noe mer moderne, men vi hadde ikke råd til ny spisestue så da fikk jeg ideen om å male stolene og bordet. Stoffet på setene var av fin kvalitet tykt flott vevd ullstoff, men gammeldags. Jeg ville ha noe mer moderne og uansett hvilket stoff jeg så på, så ble det veldig klassisk. En dag var jeg i en stoff butikk for jeg skulle sy kostyme til eldstemann og der lyste dette liksom kuskinn stoffet mot meg. Dette prosjektet satte jeg i  gang med rett før Jul 2004  hvis jeg husker rett og malte alt med vannbasert tremaling fordi jeg ikke ville ha for mye lukt i huset, jeg hadde ikke et sted å male ute. Gruet meg litt til den store prøven med masse besøk og julestri, men malingen holdt. Jeg ser jo at malingen har fått skade her og der, men det er fordi møblene har fått hakk og skraper ikke fordi malingen har flasset av. Jeg er stor fan av vannbasert maling, sparer helse og miljø for mye, tror jeg;). Dessverre står nå disse 12 stolene å samler støv på loftet, drømmen er å få meg et tilbygg hvor jeg kan ha spisebordet som kan bli 6 meter langt og det gamle spisestue settet tilbake på kjøkkenet.

3 kommentarer:

  1. Ser for meg at når sitteflaten er malt holder det ikke med vannbasert maling. Selv foretrekker jeg vannbasert maling, men er litt skeptisk når det kommer til stoler...

    SvarSlett
  2. Så flink du er som maler og ordner :)Jeg har ikke tålmodigheten dessverre! Syns det ble ganske stilig... Håper dine drømmer går i oppfyllelse.

    Fabelaktig start på uken til deg :)
    Her er det bloggerunde og litt mailbesvaring på jobb før jeg legger meg i den vakre prinsessesenga på hotellrommet.

    Klemklem

    SvarSlett
  3. Et langt spisebord må være drømmen ja..helt enig!!
    Ønsker deg en fin dag!!
    Klem:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...