lørdag 11. januar 2014

Samsung NX

Bildet er tatt med GalaxyNX i dunkelt lys med kameraet på stativ




Bildet er fra Samsung sin side

Jeg tester ut et kamera for Samsung, en Galaxy NX, jeg er allerede super forelsket og nå står kameraet på ønskelisten som bursdag- og julepresang, synd det nesten er et helt år til jeg har bursdag og vi vet jo alle at Jula ikke var så veldig lenge siden, det finnes vel noen som fremdeles har litt julepynt fremme. Jeg får vente tålmodig

Jeg har testet ut en Samsung Galaxy Zoom S4 og syntes den var veldig praktisk, en kompaktkamera med telefon. Jeg kunne instagramme, sjekke mail, Facebook osv som man kan gjøre på alle andre android telefoner, veldig praktisk for en blogger, liten og hendig.
Testen også en Samsung NX300 som også var praktisk for du kunne koble den opp mot telefonen og kameraet kunne også kobles opp mot wi-fi nettet. 
The speed you need for great photography
Bildet er fra Samsung sin side
Jeg syntes den var mer tungvindt å bruke enn Zoom S4 og NX. Alle kameraene har smartmoduser for å gjøre det enklere å ta proffe bilder og alle kameraene kan man bruke manuelt og styre lukketid og bleder åpning osv. 
For en amatør som meg er disse kameraene utrolig gode hjelpemidler for å ta bedre bilder og har man litt kunnskap om hvordan man skal ta bilder, ja da blir de utrolig bra. Jeg får bare øve og være litt tålmodig.
Som med de andre kameraene og som med telefonene har man tilgang til en dropbox konto og kan hente bildene fra nettet via de enhetene man har som har tilgang til Dropbox. En annen fin ting som jeg liker de har alle touchscreen for enklere bruk.
Med sim-kort kan man med Galaxy NX også lastene ned apper som en føler man har behov for via Play Store. Du kan sende sms med kameraet, men bare ikke ringe med den. Vel, trenger man det da? Ikke jeg, dessuten er den for stor og klumpete til å ringe med.
Les mer om Galaxy Zoom S4 HER
Les mer om NX300 HER
Les mer Galaxy NX HER


Dette bildet ble tatt med en NX300 festet til et stativ med minimalt med lys.
De neste ukene kommer jeg til å poste bilder tatt med NX:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...