mandag 13. januar 2014

Leker og øver på å fotografere

Leker litt med kameraet i kveldinga og forsøker å ta bilder i mørket. Vel nesten mørket, jeg har tent noen levende lys for stemning og de lager litt skygge på bildene. 


Jeg har brukt stativ for å holde kamerat stabilt for å kunne ha lenger lukketid og justerte blender åpningen i forhold til hvor mye av bildet jeg ville ha i fokus. Ser jeg trenger å øve mer på å fotografere, men som de sier øvelse gjør mester. En annen ting man må ha en del tålmodighet og det har ikke jeg så mye av, vil ha det fort ferdig.
Hvis dere lurer på hva jeg har laget, er det en skaldyrsuppe med asparges og kamskjell. Oppskriften kommer på matbloggen snart.





3 kommentarer:

  1. Koselig bilder med nydelig stemning. Maten ser veldig godt ut!

    Ønsker deg en fin uke
    Vicky

    SvarSlett
  2. Lekkert, som vanlig! Ha en nydelig mandag :)
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett
  3. Du er så flink Liza! Du kunne nok hatt enda lengre lukkertid, men vær obs på at når lukkertiden blir for lang i for lite lys vil fargene begynne å tulle litt. Alt kan fort bli veldig gult selv om du har riktig hvitbalanse i utgangspunktet. Men himmel og hav sp flink du er blitt. Klem!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...