tirsdag 31. mai 2011

Noen ganger er det lov

Mor og datter har noen LV ting. Hanna fikk den lille vesken av meg for snart 3 år siden og matchende lommebok fikk hun av mormor(snill mormor) til bursdagen sin.
En veninne av meg lurte på om det ikke var vel rå flott å gi en 13 åring en slik veske, jeg ble litt satt ut av spørsmålet. For det var en årsak for at hun fikk vesken, da hun ble store søster igjen året før var hun til stor hjelp. Dette var hennes belønning og fordi hun ønsket seg en slik veske. "Jo, men alikevel" sa hun og da sa jeg, gutta fikk skate board og ingen reagerte på det. "Er det noe da?", vel innkjøpt på Jean TV i Oslo og kostet  faktisk like mye som vesken hver seg. Fritidsutstyr er det veldig få som reagerer på selv om det også koster, men vesker og assesoirer som mange av oss jenter liker, blir for det meste ansett som jålerier. Den hvite vesken fikk jeg av min mann og mitt argument var at min bedre halvdel hadde anskaffet seg alpintutstyr, jeg bruker vesken mer enn hva han står på ski. Lommeboken fikk jeg av min mor(snill mamma)og så klart måtte jeg ha matchende sko;)
Noen kan argumentere med at dette er sløseri, men enkelte ganger så synes jeg det er greit å unne seg noe ekstravagant og mange av oss kan vel si at man har gått til innkjøp av noe hinsidig all fornuft i en eller annen form, noen kanskje verre enn andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...