søndag 22. mai 2011

Det er inne vær i dag så da lager vi origami traner

En venninne lurte på om jeg ikke kunne lage et innlegg om origami traner.
 Jeg er en samler, samler på alt, papir, tekstiler, alt av hobby ting.
Man tar et kvadratisk papirbit og bretter i to på diagonalen to ganger.
Slik at du far dette mønsteret.
Så bretter du slik rundt hele arket.
Du får et slikt mønster.
Brett i arket to ganger til på tvers denne gangen.
 Da får du et slik brette mønster
Så er det bare å begynne å inn sidene
du får en slik form
brett
brett flikene hele veien rundt
slik
brett ned nebbet
brett til siden
Dra litt i halsen og halen, krøll vingen og du har en fugl.
Dette er den versjonen jeg kan og hvis du drar fuglen i halen så flakser den med vingene.

Her er også noen linker til andre som har postet innlegg på nettet om papir fuglene. Link 1, Link 2, disse er litt annerledes laget.
I følge Japamsk tradisjon, bretter 1000 traner så kan man ønske seg noe eller om en brud bretter 1000 før hun gifter seg får hun et lykkelig ekteskap.

Lykke til de som ønsker å pusle med noe i regnet:)

Jeg har vært opp siden kl.07:00 i dag, Nelje syntes vi skull gjøre noe og ta bilder og legge det inn på bloggen  og roper "få se en gang til", "er det rommet mitt", "få se en gang til", "den har JEG laget mamma". Derfor en god del innlegg i dag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...