onsdag 2. mai 2012

Canon EOS 450D

Canon EOS 450D
Bilde lånt fra nettet, litt vanskelig å ta bilde av kameraet når jeg bruker det og finner for øyeblikket ingen av de gamle.

Mannen  min/vi kjøpte en Canon EOS 450D for noen år siden og for noen som ikke hadde peiling på å ta bilder var dette fullstendig bortkastet, men speilrefleks skulle man ha. Vi har gått gradene siden de første digitalekameraene kom på markedet og det har stoppet her, inntill vi behersker dette kameraet så blir det ingen større eller bedre, vel kanskje når dette blir alt for håpløst og gammeldags.

Fabelaktige Maia nevner fotografering og blogging og det stemmer det interessen for fotografering har blitt større nå enn det var før. I denne fabelaktige bloggeverden blir man kjent med mange hyggelige og kreative bloggere og mange deler om seg av erfaringer og jeg føler at jeg har fått mange gode tips av Magiske foto når det gjelder fotografering, hun har vist vei og nå som jeg har forstått prinsippene kan jeg eksperimentere

Her er linsene mine/våre
Canon zoom lens EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS linse, denne bruker jeg ikke så ofte og det er fordi jeg er for lat til å bytte eller glemmer å ta med meg, men jeg angrer ofte på at den ikke er med i vesken, ihvertfall når ønsket foto objekt er for langt unna.
Denne en Canon lens EF 50mm 1:1.8 II, ble jeg anbefalt fordi det var mye linse for lite penge, men jeg er ikke helt fortrolig med den.
Linsen som blir brukt mest er denne Canon zoom lens EF-S 18-55mm d1:3.5-5.6 IS, den sitter fast på kameraet hele tiden og begynner å bli ganske møkkete og slitt uten på. Det fine med denne og den øverste er at de begge har image stabilizer og det er ganske greit når ting går fort å gæli ;)

Før
Litt forbedring er det.

Klem







3 kommentarer:

  1. En spesiell månedsutfordring dette.
    Takk for tipset om fotoblogg.
    Hilsen Inger

    SvarSlett
  2. Hei søte deg!
    Så stas at du deltar :) Du er absolutt blitt flink med kamera!
    Følg med videre, kanskje det er nettopp du som stikker av med en fin fin premie :)


    klem

    SvarSlett
  3. Hei høpp!!

    Jammen forskjell på før og etter bilder ja:)

    Ha en fortsatt fin helg,og lykke til i utfordringen:)

    Klem

    Linda:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...