mandag 18. april 2011

Sitter hjemme alene og tenker

"Uff da,du vet at det har du ikke godt av" ville mannen min ha sagt "for da blir det veldig masete for oss andre" tenker han.

Mann og 4 barn har reist på ferie til sydligere strøk uten meg(Jeg måtte dessverre jobbe). Hjelp! Hva skal jeg gjøre i påsken, helt alene.

Til nå har jeg lest 2 bøker og hatt dvd/tv maraton, filmer og tv-serier jeg ikke har hatt tid til å se. Spist masse mat barna ikke får lov til å spise, lagt meg når jeg har følt for det og ikke fordi jeg må.
Denne helgen hadde jeg egentlig planer om å gjøre ferdig småting i huset, som å rydde, vaske, male, liste osv, ting som man ikke helt orker i en hektisk hverdag med jobb og barn. Hadde også en ide om å pynte/innrede litt hjemme, ikke minst få ferdig rommet til minstemann, få det litt fint og lage masse god mat, ta noen bilder og kanskje legge ut noen av bildene på denne bloggen. Men nei, fikk ikke tid til det heller, dessuten har mann og barn reist av sted med det kameraet jeg pleier å bruke. Jeg kunne kanskje bruke mobilen eller et gammelt kamera, men det ble så mye pes. Først må jeg finne det gamle kameraet, husker jeg rett var det bare 2 eller 3 mega pixler på det, tror egentlig ikke det har noe å si når en skal legge ut digitale bilder på nett. Mobilen bruker jeg bare til samtaler og sms'er, har vel tatt noen bilder men de blir værende på mobilen orker bare ikke tanken på å overføre/laste opp til pcen.

Da jeg var yngre hadde jeg ingen betenkligheter på å prøve noe nytt og irriterte meg meg over alle "gamlingene" som ikke hadde noe teknisk insikt, nå har jeg blitt en av de gamlingene(fylte 40 for ikke så lenge siden). Det rare med det er at jeg har vokst opp med tekniske dippe-dutter og har likt å være relativt først ute med teknologiske ting, men i dag får jeg vondt i hodet bare ved tanken på å tenke på hvordan disse tingene skal fungere. Bare bare tanken på å gjøre noe nytt, gjør at jeg får metaforisk vondt i hodet og tenker "Å nei, må jeg tenke igjen". For ikke så lenge siden lekte jeg litt med den nye printeren min fra Canon,  printet ut masse bilder og syntes vel at printeren brukte ganske mye av fargen foto magenta. Bildene var kanskje litt gråere enn vanlig, men helt greie. Jeg kjørte da så til en forhandler av canon(kunne sikkert ha ringt eller gått inn på nettet, men jeg trengte blekk) og spurte hvorfor maskinen brukte mer av en hvis farge, jeg fikk da  svar at det muligens var noe galt med driveren og at jeg burde gå inn på canon sine sider og oppdatere driveren. Nå er driveren oppdatert og maskinen er muligens mer økonomisk å bruke. Tenk om vi kunne gjøre slikt innimellom for å oppdatere oss. Jeg tror mannen min sikker hadde ønsket seg et program for oppdatering av uøkonomiske koner, hvor det eksisterte et sted hvor han kunne ha spurt "Hvorfor bruker hun så mye penger?" og fått som svar "Du må nok bare gå på nettet og oppdatere driveren". Tenk så enkelt det ville ha vært.

Nå må jeg klikke meg litt rundt her inne og prøve å forstå hvordan jeg former denne siden, ser at mange har fine headere, bilder og mye annet rart på sidene deres.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...