søndag 24. april 2011

Nytt kjøkken

MITT KJØKKEN
Sensommer/høsten 2009
For litt over ett år siden fikk jeg nytt kjøkken.
Veggen mellom spisestuen og kjøkkenet ble revet ned, plusss gulv og tak og da ble resultatet dette. Vi fikk satt inn noen stålbjelker, slik at ikke alt raste ned.
Det så skikkelig ille ut, mye rart som ble brukt til å bygge dette huset, vi vet faktisk ikke når huset ble bygget bare det at det ble gjort om til et hus rett etter 2. verdenskrig. Huset var tidligere en låve og det hadde dueslag på loftet.

Her har vi noe av det som ble revet fra kjøkkenet og spisestuen.
Dessverre glemte jeg å ta bilde av hvordan de to rommene så ut før vi begynte å rive, men det er typisk meg. Vi har vel ikke digitale bilder av det heller, syntes vel at rommene var ganske eledig og ikke verdt et bilde antar jeg.

Sakte men sikkert begynte det å ta form, først ble gulvet ble rettet opp. Fundamentet under tregulvet var så ujevnt, det var hele sju centimeters høyde forkjell på det meste. Deretter ble vegger og tak rettet på og vi fikk lagt gips og mdf plater(veldig enkelt)


 Å tenke ut et brukbart kjøkken var ikke enkelt, man har liksom en ide om hva man ønsker seg, men det lar seg ikke alltid gjøre. Vel, la meg rette litt på det, jeg har alltid sagt har du råd er alt mulig, men hvis du har begrenset med middler, ja da må du fire litt på kraveve.
Noe fra Ikea og noe annet
Her begynner kjøkkenet å ta form.
Da har jeg for øyeblikket ikke flere bilder å vise frem.
Må rydde litt på kjøkkenet før jeg legger ut noe, er et ordentelig rotehue og det er også en av grunnene til å gjøre dette her, kanskje jeg endelig klarer å holde det ryddig hjemme;)

Våren 2011
Noen bilder tatt på kjøkkenet,
vår klar og litt påskepyntet

Jeg er nok mest fornøyd med viften fra Eico, vi ville ikke ha så mye hengende ned fra taket.


Kveldsbilde
Jeg er ganske fornøyd. Kunne jeg ha gjort
 det annerledes, kanskje. For meg har kjøkkenet blitt praktisk, jeg har oversikt og det beste med det er at jeg har satt det opp helt alene. Nesten helt alene, fikk hjelp med to av overskapene men det var alt, det helt til venstre holdt mannen min opp for meg mens jeg skrudde skapene i veggen og det ved siden av holdt den eldste sønnen min opp. Jo, jeg må ikke glemme benkeplatene, her måtte jeg også få litt hjelp med å løfte, de veide altfor mye for at jeg skulle klare å løfte alene, tror vi var fire personer som løftet den største biten på plass. Oppbyggingen av rommet, strøm og vann var det så klart profesjonelle som gjorde.
Vi har nok spise plass til 12 på den spiseplassen vi har, men bordet kan bli 6 meter langt, så vi trenger nok en annen spisestue, slik at det kan brukes til festlige anledninger.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...