onsdag 5. september 2012

Cupcakes fotografering, mer lek med kamera

Jeg ser jo at med enkle grep og lek med kamera så blir bildene annerledes/"bedre".
Jeg har jo forstått at når man blogger, så burde bildene man viser frem være fine, spesielt hvis man vil friste med mat. En annen ting er språket, den burde være i orden. Ha ha ha noen ganger går det litt for i svingene her at skrivefeilene oppdages i etterkant og spesielt barna synes det er morsomt når de oppdager mammas skrivefeil først, når de er innom
Over og under har jeg brukt manuell setting, jeg prøver meg frem så jeg husker verken lukketid eller blender åpning
På neste bilde brukte jeg helautomatisk setting med blitz(grønn firkant på Canon)
Jeg brukte P på det siste bilde, som dere ser blir bildet mørkere

Jeg vet ikke hva dere der ute synes, men jeg synes at de to øverste bildene ble best. Jeg har en god del igjen å lære men føler at jeg er på vei:)

For oppskrift kan dere gå inn HER


Klem
Liza

4 kommentarer:

  1. Så lekkert og fristende:-)

    Jeg har sittet å lest nedover bloggen din, så masse kjekt. Det så ut somet kjempe kjekt bloggtreff. Alltid kjekt å møte dem som sitter bak bloggen.

    Å utolig flott moren din bor.

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  2. Syns alle bildene dine såg like fristende ut je..Men de øverste ble jo best med hensyn til lyset.... Og kremen ser gørgod ut, mmmm, hadde smakt med en sånn til ettrmiddagskaffen ja:)

    SvarSlett
  3. Det øverste bildet er best! Fortsett slik flinka! Hvis du vil vite hvilken blendet/lukker/Iso du har brukt kan du se dette med å trykke på info knappen på kameraet mens du ser på bildet. En del programmer kan også vise denne infoen etter du har lastet bildet over på datamaskinen din.

    Jeg synes det hjelper å se på andres matbilder for å få nye ideer til mine egne. Ønsker deg en magisk kveld. Klem

    SvarSlett
  4. Så herlig blogg med flotte bilder:) Legger meg til som følger, og håper du har en god kveld:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...