onsdag 12. oktober 2011

Barna synes det er flaut at mor blogger

For english click here
15 åringen var tilfeldigvis innom bloggen min, jeg logget meg på pc'n hans her om dagen så siden ble sikkert lagret og da han tastet l komm det flere forslag opp og der i blant min blogg.

" Segon 15 år" klarte du ikke å finne på noe bedre å kalle meg?

Jeg forklarte Hanna betyr 1 på koreansk, Segon 2 på katalansk, Sam 3 på kantonesisk og Nelje 4 på finsk.
Hvor på jeg får som svar "hør da, SEGON det høres helt teit ut" og ser på moren sin som om hun var splittepine gal.
Jeg synes det å bruke de utenlandske tallene var en god ide jeg:) som de gamle romerene, dessuten er det ikke lett å finne 2 som ligner på et navn vi bruker.
Oktavia var ofte den 8. jenta i familien og oktavian 8. sønnen, Septimus 7. sønnen, Primus 1. sønnen, tror jeg. Jeg mener å ha lest dette et eller annet sted.

For english click here

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...