fredag 3. oktober 2014

Et tyllskjørt, flere overskjørt og mini lærer å sy

Gårsdagens svarte tyllskjørt fikk noen ekstra skjørt, når jeg først var i gang kunne jeg jo sy flere overskjørt.
Jeg brukte et enkelt mønster du kan lage den selv eller kjøpe, jeg har laget selv.


Jeg gjorde som på plansjen over og brukte fire slike for hvert skjørt med klippet bare ut to deler.

Etterpå sydde jeg på et bånd øverst på skjørtet som jeg brukte som en kant jeg kunne tre en strikk i gjennom.
Dette organsastoffet med stjerner fikk vi til 50 kroner i den lokale stoffbutikken, det var en rest i sybutikken og syntes at den ville passe til halloween eller nyttår.
Mini falt for dette sjøgrønne stoffet og da måtte jeg kjøpe med meg litt av det også.
Jeg har brukt samme mønster til alle skjørtene.

Så må jeg fortelle om Minstemann som har sydd skjørt til mor for førstegang.
Jeg oppdaget henne ved symaskinen med mormor ved siden av som veiledet henne og mor måtte så klart ta bilder.

Jeg satt litt opptatt, men hadde overhørt henne tidligere med mormor som får beskjed om å stå på et papirstykke.  Ha ha ha, hun brukte mormor til veie med mønsteret så hun slapp å bruke nåler.
Heldigvis ble skjørtet sydd med et strechstoff og så den passet meg, for hun hadde så klart brukt samme mønster som jeg hadde brukt til tyllskjørtene sine
Da er Mor og datter festklare fremover:)
Ha en fin dag:)

Ønsker du et sømløst skjørt er dette mønsteret du må bruke
Størelsen begrenser seg litt til denne type skjørt, det er sjelden brede nok tekstiler.



2 kommentarer:

  1. Takk for super starthjelp til sying av skjørt! Det diagrammer må jo selv en selvlært amatør få et skjørt ut av (håper jeg). Fikk lyst til å lage mange sånne fine skjørt med tyllskjørt under både til mini og megselv!

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig Cathysunshine:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...