mandag 25. mars 2013

Verdens vaffeldag


Jeg fikk lyst til å dele dette innlegget her inne på hverdagsbloggen også)


I dag er det Verdens vaffeldag og siden vi bor i Moss må vi jo bare ha byens spesialitet, pølse i vaffel.
Denne kulinariske godbiten er å finne på alle fotballtilstelninger og det var slik jeg ble kjent med denne kombinasjonen, på en av guttas fotballturneringer:)

Mini elsker å kokkelere og noen ganger finner jeg kjøkkenet i kaos, men når jeg sitter og passer på går det ofte greit og jeg vet hva hun har hatt i røren. Her har hun fått utlevert ingrediensene ferdig målt opp og det var bare for henne å blande alt sammen.

Hun brukte

5 egg
4 dl melk
1 dl rømme
6 ss suker
5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesuker
1 ts kardemomme
50-100 g flytende margarin/smeltet smør

Mini venter litt utålmodig til hun får begynne, knekker eggene og har de i bollen og visper.
Har melk i melken, rømmen og sukkeret, så rører hun videre.
Hun blander resten av det tørre i en bolle og rører videre.
Så har hun i en dæsj med smør sånn, sånn som mamma gjør ca. 100 g smeltet margarin. 
Så lot vi røren stå å svelle i ca. 30 minutter og hun fikk hjelp av storebror til å steke vaflene:) 
Som illustrert under, så liker vi vafler med vanlig tilbehør også også, her har vi smør, rømme, nyrørte bringebær og blåbær.
Kjolen hun har på seg er en gammel Tommy Hillfiger kjole hun har arvet etter storesøsteren sin, 
den er 12 år gammel:)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...