tirsdag 8. mai 2012

Bedre bilder :)

I går lå det en pakke til meg fra Canon, 2 bøker som forhåpentligvis vil gjøre meg til en bedre fotograf.
Jeg blir nok ikke proff, men kanskje jeg får en bedre forståelse av bruken av kameraet mitt. Nå må jeg bare opp på loftet og rote frem stativet som står der ett eller annet sted, skaffe meg en softbox, håndholdt blitz og noe annet ekstrautstyr ;)

Noen ganger angrer jeg på at jeg ikke tok noen fotokurs da jeg studerte for mange år siden, jeg googlet
fotolæreren Chris Johnson og han underviser på skolen CCA ennå. Jeg husker jeg måtte ta en obligatorisk 2D klasse med han, vi skulle lære å sette sammen bilde/komposisjoner og gi de tredimensjonale følelse, gjennomskinnelighet, bevegelse osv. 2D klassen var interessant, vi hadde det gøy og gjorde mye rart. Vi måtte ta en klasse hvert semester som var utenom vårt felt og jeg valgte sølv- og metalkunst klassen, som jeg ikke får bruk for i dag, for jeg har ikke utstyr, men fotokurset hadde gitt meg mer. Ikke viste jeg da at jeg skulle blogge i dag.

Nå har jeg disse fantastiske bøkene som forklarer bruken av kamera, linser og blitz og jeg skal prøve å huske hva han forsøkte å lære oss når det gjalt komposisjoner på to dimesjonale flater, så kanskje en liten fotograf dukker opp etterhvert, som man sier "øvelse gjør mester"

Til informasjon så  hender det at bøkene følger med når man kjøper EOS, men ellers er de å få tak i de fleste fotobutikker.

Tusen takk for bøkene



3 kommentarer:

  1. De bøkene der er ikke dumme :)

    Fabelaktig kveld til deg, vakre!
    klemklem

    SvarSlett
  2. de bøkene hadde jeg også trengt.. hvor kjøpte du de?

    SvarSlett
  3. Det finnes mange gode fotobøker, men den beste læredommen får man av å gjøre selv - slik ungene ofte vil ;) Greit å ha materiell å lese seg fram i ting. Klem!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...