søndag 28. september 2014

Morgenstund har gull i munn

I helgene starter gjerne dagen litt sent hvis ikke noe annet er på tapeten og loffer gjerne rundt i undertøyet når jeg kan.
I helgene er det ikke noe morgenstund har gull i munn i denne familien, her er alle B mennesker selv da barna var små. Å stå opp kl 06:00 fordi barna var oppe hørte sjeldenheten til.

Da vi bodde i Sør Korea hadde vi en Mums'n tots gruppe som møtte en gang i uken, vi kom alltid for sent, MiniMeg sov gjerne til 10:00 på formiddagen :D

Da jeg våknet i dag tenkte jeg på dette ordtaket som jeg sjeldent bruker, men hører titt og ofte.
Hva betyr det egentlig? Jeg forstår jo at det er bra å stå opp tidlig, så tett er jeg ikke.
Når jeg lurer på ting, googler jeg :) og dette fant jeg på Wikipedia


Den som står tidlig opp har størst sjanse til å nå målet sitt.

Ordtaket er norrønt og mund betyr hånd på flere av de gamle germanske språkene og på islandsk bruker man gjerne gir istedenfor har. Det gir jo mer mening at morgenstund gir gull i hånden.

Kjekt å vite og da er det bare å stå opp tidlig, dusje, få i seg litt frokost og kle på seg.
Start dagen med friskt mot :)
Undertøyet jeg har på meg er fra Freya, et av de bedre jeg har brukt. Dette er undertøy med god kvalitet, god passform og passer til jenter i alle fasonger og størelser. 
BH cupene starter på B og går helt opp til K.
Det er viktig at man går med riktig BH og som sitter godt, det er god for både rygg og bystet.

Ja dette lille BH innlegget er sponset, jeg fikk undertøysettet i posten.

Fortsatt god helg.



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...