torsdag 14. august 2014

SFO på tur til byen

I dag er det 200 år siden Mosse konvensjonen ble skrevet under og SFO skulle ut på tur og se på markeringen i sentrum. Mini ville pynte seg fordi kronprisparet er være i byen under feiringen av 200 årsdagen. Sist det var royalt besøk i byen glemte mor det og Mini ble sendt på skolen med slitent hverdagstøy og det var noe jeg fikk høre lenge etter på. De skulle jo møte kronprinsen og så sendte jeg henne på skolen med slitte klær.
I dag fikk jeg pyntet henne og flettet håret, men hun synes mamma var litt treg og var ikke enig i fotoseansen. Dette var ikke det fineste bildet av henne, men måtte bare dele det, bare se ansiktsuttrykket. Bli ferdig, jeg kjeder meg.


Det har vært en lang og fin sommer og Mini har kommet hjem til meg igjen etter lange, late og deilige sommerdager hos far. Aberet med det er at hun blir vanskelig å legge og sover lenge om morgenen og da kommer man sent i gang da.
SFO hadde allerede reist ned til byen for å se på morohetene og da hadde vi/jeg et problem, regntøyet hennes lå igjen i garderoben, både hverdags og til pent.
 Løsningen var å kjøre til et kjøpesenter som hadde alt vi trengte for i dag og hun trengte nytt regntøy allikevel for det andre begynte å bli litt lite.
Vi kjørte til Rygge storsenter hvor vi fant regntøy, gummistøvler og til og med en ny skolesekk.
Hun ville ikke bruke regnjakken, så da fikk hun bruke en pen liten frakk vi fant hos Benetton,for litt pyntet ville hun være.

Da eldstemann begynte i andre klasse var jeg idealistisk og syntes at den oransje Trygg trafikk sekken kunne brukes et år til, den var jo fremdeles like fin. Det må jeg si hun var snill og tålmodig, men hun hadde en i klassen som begynte å mobbe henne for den. Det var ikke før nærmere jul hun fortalte moren sin om skolesekk mobbingen. "Mamma, nå må jeg få ny sekk, for S..... mobber meg og kaller meg baby og drittunge fordi jeg fremdeles går med førsteklasse sekken" "Synes du det er vondt og ubehagelig?" "Nei, bare kjedelig" Som mor syntes jeg det var tullete, tok affære og kontaktet skolen og innså min egen feil. Storesøster fikk så klart en ny skolesekk, for jeg innså at alle hadde fått ny sekk og det var jo bare førsteklassingene som gikk med de oransje sekkene og det å få ny sekk var på en måte en markering på å gå videre og at hun hadde blitt stor jente.

Lillesøster fikk som dere ser en ny skolesekk, en fra Beckmann som vi også fant på senteret. 
Sekken har "ALT" hun ønsker seg regntrekk, blinkelys og ikke minst en liten veske/pung med ekstra runde merker som hun kan bytte på pynten på sekken.
Mini er som sin mor og storesøster og ønsket seg noen tøffe gummistøvler og helst Hunter. Dessverre er de ikke å finne her vi bor, så da ble det noe annet og disse lilla og syrinfargede Tretorn støvlene som falt i smak og hun ville ikke han noen av de andre som så litt tøffe ut, hun er fremdeles veldig rosa og lilla:)



1 kommentar:

  1. I dag skulle jeg gjerne hatt arbeidsdagen min i Moss, for det er jo her det har skjedd. Nå har Hk begynt å jobbe på skolen til MiniMe - din og han var med til byen for å se på kongelige i dag. De fikk et raskt mikroglimt av de.. men marinemusikken og Garden så de mer til. Fineste jenta, liker uttrykket i trappa og. Savner henne ved porten i barnehagen :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...