torsdag 19. desember 2013

Hvordan pynte bordet til Jul.

Ja hvordan? Det er så mange fantastiske bord der ute på internett, veldig mye inspirasjon å hente og utrolig mye å bruke pengene sine på;) Sliter litt med å ikke tømme lommeboken, kanskje en kan kalle meg en shopaholic.

Prøver meg på en sober Jul i år, å bruke mest gamle småting, sviblene for eksempel står i yoghurtbegre i kermamikk som jeg kjøpte i Frankrike for noen år siden. Jeg syntes de var pene og måtte ha disse og slet med å spise opp innholdet. I disse grå var det vanilje yoghurt med kastanjepurée og det var ikke fordi det ikke var noe godt at jeg slet, men jeg hadde kjøpt så mye yoghurt. Jeg har de små krukkene i glass, grønn, lyseblå og grå.


Noen synes det er stressende tid rett før Jul, men jeg synes det er litt koselig å pynte litt og gjøre istand kose tid med familien. Uansett årstid burde det være tid til familien, men julen er litt spesiell og om man er troende eller ikke så feirer mange høytiden på grunn av tradisjon og samhold. Hvis vi ikke stresser, senke skuldrene og ikke bry oss over at ikke alt er perfekt, ja da tror jeg at vi koser oss mer.

De søte små sukulentene i metaliske små krukker fant jeg på Coop Obs til 14,90. Når noe er så søtt og billig må det gå an å reklamere:) Det øverste bildet til høyre på bildet over, ser dere noen pepperkake bjeller og de har jeg faktisk stekt i et krumkakejern. Som jeg skrev inne på Lizas matverden så er ovnen min i stykker og måtte finne en løsning til pepperkakebaksten siden jeg allerede hadde deig. Les mer HER og se hva mer jeg laget;)
Enkel oppdekking av bord til frokost/brunch

God førjulstid til dere der ute:)
Klem



1 kommentar:

  1. Hei Liza! Jeg synes at yoghurtkrukkene er kjempefine men jeg skjønner godt at du kunne bli litt lei av å spise opp alt innholdet ja, hahaha! Hva gjør man ikke for å få den stasjen som man bare MÅ ha! ;) Nydelig pyntet hos deg, så det gjør IGEN ting om du bruker av det du allerede har. Jeg kjøper alt for mye nytt og bruker litt for mange penger...det skal jeg prøve og slutte med på nyåret...hehe, nyttårsforsetter er jo bare gull verdt så lenge man klarer å holde dem. Vi får se, men jeg skal gjøre et hederlig forsøk da. Jeg håper at du får en fin jul og at du har det bra. Du er jo så flott selv og har så fine interesser og snille barn. Kos deg masse i tiden fram mot jul og vi er d heldige som har all pynten og stasjen å omgi oss med, hahaha! Uten denne interessen, har livet vært bittelitt kjedeligere...hehe!
    Klem fra Anne <3

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...